Asyalı Amerikalı bira üreticisi olmak ne anlama geliyor?

Barbie45

New member
1994 yılında, Leah Wong Ashburn’ün babası Oscar, Çinli Amerikalıların daha önce denediği çok az bir şey yaptı: bir butik bira fabrikası açtı.

1960’larda Jamaika’dan Amerika Birleşik Devletleri’ne göç eden Bay Wong, bir mühendislik firmasında yöneticilik yaptığı uzun ve başarılı bir kariyerin ardından Kuzey Carolina, Asheville’de emekli olmuştu. Bir arkadaşı ve yerel bir bira üreticisi kendi operasyonunu açmasını önerene kadar birayı düşünmedi – İçki Yasağından bu yana şehirde ilk kez. Buna Highland Brewing adını verdiler.

Babasının emekli olmasının ardından (ikinci kez) yönetimi devralan Bayan Wong Ashburn, “Babam bira fabrikasını kurduğunda, onu bulmak kolaydı çünkü güneyde bira satan tek Çinli oydu” dedi. . “O zamanlar pek fazla değildik.”

Highland’ın yaklaşık 30 yıl önce açılmasından bu yana butik bira endüstrisindeki demografik yapı yavaş yavaş değişmiş olsa da, dünyaya hâlâ beyaz mal sahipleri hakim. Brewers Association’a göre, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bira fabrikalarının yalnızca yüzde 2’si Wong’lar gibi Asyalı Amerikalılara ait.


Ancak yeni bir bira üreticisi dalgası, Bay Wong’un izinden gidiyor ve onların mirasını yansıtan biralar üretiyor.


Seattle’daki Lucky Envelope Brewing’in sahipleri ve her ikisi de Çinli göçmenlerin çocukları olan Raymond Kwan ve Barry Chan, Asyalı-Amerikalılara ait bira fabrikalarının eksikliğini kültürel baskıların bir ürünü olarak görüyorlar.İkisi, 30’lu yaşlarının sonlarında kurumsal kariyere sahipti. Evde bira üreticisi olan Chan ve Bay Kwan aynı anda kariyer yollarının tamamlanmadığını fark ettiler.

Bay Kwan, “Bir gece birkaç bira içerken ne yapmamız gerektiğini konuşuyorduk,” dedi ve “altı saat sonra üreticilere mayalama ekipmanı fiyatlarını soran soğuk e-postalar gönderiyorduk.”

İkisinin de hayatları için planladığı şey bu değildi. Bay Chan, “Birçok Asyalı Amerikalının başımızı öne eğip çok çalışmamızı isteyen ebeveynleri var, bu örnek azınlık kompleksiyle daha da güçleniyor,” dedi. “Sonunda bu klişeye düştük. Bunu yapabileceğimize dair kendimize güvenmemiz biraz zaman aldı.”


“Model azınlık” terimi, 1960’larda Asyalı Amerikalılar ve yeni gelen göçmenler hayatta kalmak için giderek daha fazla karışmaya çalıştıklarında ortaya çıktı.

Bir Japon-Amerikalı ve San Francisco’daki Barebottle Brewing Company’nin kurucusu Lester Koga, bu kültürel beklentinin ağırlığının kendisine çocukluğundan beri eşlik ettiğini söyledi. “Elinizden geldiğince asimile olmayı öğreniyorsunuz, ancak kim olduğunuzun bilgisi sizden asla kaçmıyor” dedi.

Yine de geçmişinden yararlanmaya ve biralarında Oolong Saison ve Half Samurai Sake Wheat Ale gibi Asya malzemeleri kullanmaya başladı.


California, Oakland’daki Dokkaebier’in Koreli-Amerikalı kurucusu Youngwon Lee de aynısını yaptı.

Bay Lee, “Beyaz olan baş bira imalatçım evde kimchi yapıyor, bu yüzden onun kimchisinden kültürü çıkardık ve ondan ekşi bir çaydanlık yaptık,” dedi. “Kültürün asitliği ilham kaynağıydı ve ardından hepsini tamamlamak için kırmızı biber ve zencefil ekledik.”


Lucky Envelope’den Bay Chan, başlangıçta çocukluğundan kalma malzemeleri ve tatları birleştirmek yerine mümkün olan en iyi birayı yapmaya odaklandığını söyledi. Bay Chan, “Asya’ya ait birkaç bira fabrikasından biri olarak farklı şekilde algılanacağımızı aklımızın bir köşesinde biliyorduk,” dedi. “Biranın kendisinin iyi karşılanmasını ve sembolize edilmemesini istedik.”

Lucky Envelope’nin birası kendi adına konuştu; Helles Lager, 2015 Great American Beer Festival’de bronz madalya kazandı ve şirket ödül toplamaya devam ediyor.

Bay Chan ve Bay Kwan ancak bu takdiri aldıktan sonra miraslarını bira fabrikasına taşıyabileceklerini hissettiler. Kasım 2016’da, Çin’de geleneksel olarak özel günlerde takas edilen parayla dolu kırmızı bir zarf olan Hong Bao’yu vurgulamak için logolarını yeniden tasarladılar. Pirinç gevreği ve Doğu Asya mutfağında yaygın olarak kullanılan dokunaçlı narenciye Buda’nın eli gibi tatları kullanarak Çin burçlarındaki hayvanları anmak için bira yapmaya başladılar.


Bay Chan ve Bay Kwan ayrıca, özellikle Asyalı Amerikalılara karşı son zamanlarda artan nefret suçlarının ışığında, ağırlıklı olarak beyaz bir ortamda beyaz olmayan insanlar olmanın ne anlama geldiğini daha derinlemesine araştırdılar. Butik biracılık işinde çeşitlendirme çabalarına katıldılar ve Bay Wong’un Highland Brewery’yi açmasından otuz yıl sonra biranın geleceği konusunda umutlular.