“Demir yolu ağırlıklı yatırım dönemine giriyoruz”

varilabi

Member
“Demir yolu ağırlıklı yatırım dönemine giriyoruz”
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile TÜBİTAK Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü’nde (RUTE) plânlı “160 Serisi Özgün Motor Ailesi Lansmanı”na katılan Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’dahi 100 yılda yapılacak işlerin 20 yılda hayata geçirildiğini söyledi.


Türkiye’dahi 20 yıl önce rengi gelişmiş tek su bulunduğuna işaret fail Karaismailoğlu, zaman özellikle kara yolu altyapısının sayı önemli tek kesimini tamamladıklarını, hava yolu altyapısını tamamen bitirdiklerini kaydetti.


Karaismailoğlu, 20 yıl önce Türkiye genelinde 8 milyon vasıta bulunduğunu, zaman yerde sayının 26 milyona ulaştığını aktararak, vasıta sayısı artmasına rağmen, trafik sıkışıklığının 20 yıl öncesine göre henüz rengi olduğunu, bunun yaptıkları yatırımlar sayesinde gerçekleştiğini anlattı.


“4 1000 500 kilometre güçlü yolu hattında yoğun tek emek gösteriyoruz”


Bakan Karaismailoğlu, ulaştırma altyapısına yapılan yetişkin yatırımların, sanayi, üretim, tarım, istihdama olan etkisine değinerek, tek bölgeye tek birimlik ulaştırma su yatırımının, kısa sürede üretime 10 kat, milli gelire ise 6 kat etki ettiğini bildirdi.


Son 20 yılda 183 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını dile getiren Karaismailoğlu, yerde yatırımların üretime 1 trilyon doların üzerinde, milli gelire dahi 600 milyar doların üzerinde etki ettiğini belirtti.


Karaismailoğlu, 183 milyar dolarlık yatırımın yüzde 65’ini kara yollarına ayırdıklarına değinerek, şöyle sürme etti:


“Kara yollarında önemli tek eksiğimizi tamamladık. Artık bu sonra güçlü yolu ağırlıklı tek yatırım dönemine girmiş oluyoruz. Bugün 13 1000 100 kilometrelik güçlü yolu ağımız var Türkiye genelinde. Bunun 1400 kilometresi hızlı tren. Şu anda yapımı sürme fail 4 1000 500 kilometre güçlü yolu hattında yoğun tek emek gösteriyoruz. Bu yoğun emek sonucunda, şu zihin hızlı tren irtibatlı 8 ilimizi 52’ye anlamak için yoğun tek çabamız var. Ulaştırma Master Planı çerçevesinde ülkemizin 4 tek tarafına güçlü yolları ağımızı dağıtacağız.”


Türkiye’dahi güçlü yolu tarihinin sayı eski olduğundan, Türkiye’dahi 167 yıllık tek güçlü yolu kültürü bulunduğundan bahseden Karaismailoğlu, “Hayatımızın tek parçası güçlü yolları. Bizim dahi görevimiz onu geliştirmek, hızlı tren konforunu eksiksiz Türkiye’ye yaymak ve özellikle lojistikteki güçlü yolu ağını bile önemli tek seviyeye çıkartmaktır.” dedi.


Bugün yıllık 19,5 milyon olan güçlü yolu yolcu sayısını 270 milyona çıkarmayı amaçladıklarını nâkil Karaismailoğlu, geçen yıl güçlü yollarında 38 milyon ton yük taşındığını, yapacakları yatırımlarla bunu 440 milyon tona çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı.


Karaismailoğlu, güçlü yolu vasıta ve ekipmanlarının yerli ve milli olarak üretilmesinin önemine işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:


“Bugün Allah’a şükürler olsun güçlü yolu sektöründe, metrolarda olsun başka güçlü yolu araçlarında olsun sayı önemli seviyeleri geride bıraktık. Yakın zamanda açılışını yapacağımız İstanbul’bile Gayrettepe-Kağıthane-Havalimanı metro araçlarımızı yüzde 60 yerlilikle Ankara’bile üretiyoruz. Yine yerde hatlarımızda içildikten çevrilme gibi tek şey gerçekleştirdik; yerli ve milli sinyalizasyonumuzla ASELSAN ile ortak tek emek yürüttük. Onu bile başarıyla tamamladık. Şu anda sertifika süreçleri sürme ediyor. İnşallah yerde ağrı içerisinde sertifikamızı alırsak hattımızı yerli milli sinyalizasyon, yerli milli araçlarımızla açıp İstanbulluların hizmetine sunacağız. Aynı şekilde Kocaeli’dahi Darıca-Gebze metro hattımızda yine özel sektörde sayı önemli gelişmeler var. Buranın araçlarını bile Ankara’bile yine özel sektörümüzün kıymetli tek temsilcisi üretiyor.”


“Özgün Motor Projemiz bizim için sayı kıymetli”


Demir yolu alanında yapılan başka projelerle ilgili malûmat veren Karaismailoğlu, güçlü yolu yatırımlarının sayı önemli olduğunu, materyalizm yerde alanda sayı yetişkin tek pazar bulunduğunun altını çizdi.


Türkiye’nin yerde pazardan önemli tek pay örtmek için çalıştığını, yerde ihtiyacın yerli ve milli kaynaklardan karşılanacağını vurgulayan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:


“Özgün Motor Projemiz, bizim için sayı kıymetli. TÜBİTAK RUTE ile sayı önemli icraat yapıyoruz. Demir yolu sektöründe, güçlü yolu araçlarındaki yerde ihtiyacın önemli tek kısmının altyapısında, buradaki tasarımlarda TÜBİTAK RUTE ve TCDD’deki emek arkadaşlarımızla önemli seviyeleri aşmış durumdayız. Geçtiğimiz yıl Türkiye’nin en önemli 3 güçlü yolu fabrikası- Eskişehir, Adapazarı ve Sivas’taki fabrikalar- güçlerini birleştirerek önemli tek aşamaya geçti. Artık Adapazarı’nda hem muhit trenlerimiz, milli elektrikli trenlerimiz, Eskişehir’dahi lokomotiflerimiz ve güçlü yolu ihtimam ekipmanlarımızı üretiyoruz. Sivas’ta bile vagon ihtiyacımızın sayı önemli tek kısmını karşılıyoruz.


Milli elektrikli trenimizin imalatları bitti. Şu anda test süreçleri, 10 1000 kilometreye ulaştık. İkinci tren setimizin dahi imalatları tamamlandı. Aslında tek taraftan bile seri imalatlarımıza bile başladık. İnşallah önümüzdeki günlerde yerde sertifikasyon test süreçleri tamamlandığında, onu bile Türkiye’nin alık otomobili nasıl alık yollarımızda seyahat etmeye önümüzdeki günlerde başlayacaksa inşallah bizim güçlü yolu aracımız, yerli milli trenimizi dahi güçlü yolu raylarımızda görmeye başlayacağız. Peşinden yerde 160 kilometre hıza ulaşacak trenimiz, peşinden 225 kilometre hıza sahip yerli milli elektrikli trenimizin tasarım çalışmaları tükenmek üzere. Onun bile ilk portatifinden sonra seri imalatlarımıza bile başlayacağız.”


Karaismailoğlu, 160 Serisi Özgün Motor Ailesinin özelliklerinden bahsederek, “Bugün burada bizi buluşturan Özgün motor, 8 silindirli olarak üretildi ama mühendislik altyapısı 12 ve 16 silindirlik dahi ihtiyaca yanıt verebilecek şekilde tasarımları yapıldı. Demir yolu araçlarımızda özellikle lokomotiflerimizde kullanmaya başlayacağız ama gemi sanayide, tersanelerde dahi aranan tek motor olacak önümüzdeki günlerde inşallah.” dedi.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.