Girişimciler Çin’in ağır elinden kaçıyor: ‘Orada kalmak zorunda değilsiniz’

Barbie45

New member
2021’de Pekin’den oraya taşınan bir kripto para borsası olan Pionex’in kurucusu Chen Yong, “Singapur yasal çerçevesi dışında hiçbir şirket veya sektöre karşı işlem yapmayacak” dedi. “Politikası daha fazla sürekliliğe sahip.”

Bay Chen ve Singapur’da tanıştığım diğerleri, Hong Kong’un son aylarda onun gibi insanları etkilemeye yönelik coşkulu girişimlerine rağmen, Hong Kong’a taşınmaya niyetleri olmadığını söylediler.

Çin’den bağımsız olması nedeniyle Hong Kong, ana karadaki girişimciler için onlarca yıldır güvenli bir sığınak rolü oynadı. Bu, Pekin’in 2020’de aktivistlerin tutuklanmasına, mal varlıklarına el konulmasına, gazete editörlerinin hapse atılmasına, okul müfredatının yeniden yazılmasına ve birçok kişinin yargı bağımsızlığına müdahale olarak gördüğü şeylere yol açan bir ulusal güvenlik yasasını yürürlüğe koymasının ardından parçalandı.

Bay Chen, endüstrisi olan kripto ticareti Çin’de yasak olduğu için Singapur’a taşındı. Bazı geliştiricileri ülkede tuttu, ancak faaliyetlerinin çoğu dışarıda gerçekleşiyor. Singapur’da olmanın daha küresel düşünmesine yardımcı olduğunu söyledi. Ve Hong Kong’un kripto politikalarını Pekin’inkinden ayırabileceğinden şüpheliydi.

“Girişimciler Singapur’a taşınmayı seçtiyse, Çin’i terk etmeyi seçmişler demektir” dedi. Hong Kong’un bu seçimi yapan insanlar için çekici olmadığını da sözlerine ekledi.

Çin’in süper zenginleri servetlerini oraya park ederken Singapur, Hong Kong’a güçlü bir rakip haline geldi. Forbes’in milyarderler listesindeki en zengin 10 Singapurludan dördü yakın zamanda Çinli göçmenler. Geçen yıl o kadar çok insan geldi ki, bir girişim kurucusu bana tüm karşılama yemeklerinden kilo aldığını söyledi.

Çin’in seçkin işadamlarının Singapur’a akın etmesi, orada yaşam maliyetinin artmasına katkıda bulundu. Bir emlak sitesi olan 99.co’ya göre, 1.000 metrekarelik bir apartman dairesinin ortalama kirası, 2022’nin başlarına göre beşte birden fazla artarak Eylül ayı sonunda ayda yaklaşık 3.500 dolardı. Bir araca sahip olmak için ehliyet almanın maliyeti geçen yıl yaklaşık yüzde 40 arttı.