New York'taki bazı restoranlar Zoom üzerinden sipariş alan sanal personeli test ediyor

Barbie45

New member
Queens, Long Island City'deki Sansan Chicken'da kasiyer yüzünde kocaman bir gülümsemeyle kızarmış tavuklu sandviç önerdi.

Ya da belki de tonkatsu'yu önerdi; bunu söylemek zordu çünkü Filipinler'deki evindeki internet bağlantısı zayıftı.

Soyadını vermeyi reddeden Romy, New York City'deki birkaç restoranda dünyanın diğer ucundan gelen müşterileri karşılayan 12 sanal asistandan biri.

Küçük işletme sahipleri artan ticari kiralardan ve yüksek enflasyondan kurtulmak için çabalarken, sanal ev sahipleri hızla değişen restoran sektörünün öncüsü olabilir. Diğerleri ise istismara açık bir model görüyor: Yönetim şirketlerine göre uzaktan çalışanlara saat başına 3 dolar ödeniyor, şehirdeki asgari ücret ise 16 dolar.


Zoom aracılığıyla düz ekranlara yansıtılan görüntülerde, tamamı Filipinler'de bulunan işçiler, çoğu zaman farkında olmadan müşteri yaklaşımları olarak çağrılıyor. New York'taki öğle yemeği kalabalığıyla 12 saatlik zaman farkına rağmen sıcak bir şekilde selamlıyorlar, menüyü açıklıyorlar ve misafirleri içeriye davet ediyorlar.


Ancak şüpheci müşteriler bu özel Zoom toplantısına katılmakla ilgilenmediklerini söyledi.

“'Merhaba'yı duyuyorsunuz ve 'Bu da ne böyle?' diyorsunuz.” 25 yaşındaki Shania Ortiz, komşu Japon restoranı Sansan Ramen'e yakın zamanda yaptığı bir geziyi hatırlıyor; burada altın çerçeveli bir düz ekran monitör kurulmuştu. Misafirlere yönelik bir gözetleme kamerasının bulunduğu fuaye. “Ben asla karışmam” dedi.

Hizmet, geçen hafta ilgi odağı haline gelen sanal asistan şirketi Happy Cashier'in kurucusu 34 yaşındaki Chi Zhang'ın buluşu. bir sosyal medya gönderisi yabancı işçiler hakkındaki haberler viral oldu.

O şaşırmıştı. Program Ekim ayından bu yana sessizce test ediliyor ancak şirketin web sitesi henüz çalışır durumda değil. Teknoloji halihazırda Queens, Manhattan ve Jersey City, New Jersey'deki Sansan Ramen, kardeş mağazası Sansan Chicken ve Çin çorbalı hamur tatlısı restoranı Yaso Kitchen dahil olmak üzere mağazalarda mevcut. Long Island'da bu hizmeti kullanan diğer iki Çin restoranının da isimlerinin açıklanmamasını istediğini söyledi.


Bay Zhang, Brooklyn şehir merkezinde, koronavirüs pandemisi sırasında kapanan bir Şangay restoranı olan Yaso Tangbao'nun eski sahibidir. Deneyimin, restoranların yüksek kiralar ve enflasyon nedeniyle sıkıştığı fikrini güçlendirdiğini ve yabancı çağrı merkezlerinde kullanılana benzer bir sanal asistan modelinin, küçük perakende alanlarını en üst düzeye çıkarmaya ve mağaza verimliliğini artırmaya yardımcı olabileceğini söyledi.

Bay Zhang, sanal asistanların müşterilere yardım etmediği zamanlarda yiyecek teslimatlarını koordine ettiklerini, telefon çağrılarını yanıtladıklarını ve restoranların çevrimiçi inceleme sitelerini izlediklerini söyledi. Yemek siparişi alabilirler ancak nakit işlemlerini gerçekleştiremezler.


İşçiler restoranların değil Happy Cashier'ın çalışanlarıdır. Ve Bay Zhang, saatlik 3 dolarlık ücretlerinin, Filipinler'deki benzer pozisyonlar için aldıkları ücretin neredeyse iki katı olduğunu söyledi.

Bahşiş politikalarının restoranlar tarafından belirlendiğini ve bir restoranın sanal karşılayanlara her gün toplanan toplamın yüzde 30'unu verdiğini söyledi.


Restoran endüstrisi uzun süredir göçmenler için bir geçiş kapısı ve ücret hırsızlığı gibi iş hukuku ihlallerinin üreme alanı olmuştur.

Ancak Mutlu Kasiyer modeli yasaldır ve New York Eyaleti Çalışma Bakanlığı sözcüsüne göre asgari ücret yasaları yalnızca “fiziksel olarak eyaletin coğrafi sınırları içinde bulunan” işçiler için geçerlidir.

Bay Zhang, yıl sonuna kadar eyaletteki 100'den fazla restorana sanal asistanlar dağıtarak hızlı bir genişleme beklediğini söyledi.

New York'ta asgari ücretin yükseltilmesi için baskı yapan kar amacı gütmeyen bir görev gücü olan Restaurant Opportunities Centers United'ın genel müdürü Teófilo Reyes, bu ihtimalin endişe verici olduğunu söyledi.

“İşi başka bir ülkeye yaptırmanın bir yolunu bulmuş olmaları son derece endişe verici çünkü bu, sektördeki ücretler üzerinde dramatik bir düşüş baskısına yol açacak” dedi.


Kamu politikası düşünce kuruluşu Center for an Urban Future'ın genel müdürü Jonathan Bowles, fast food iş gücünün zaten küçüldüğünü ve yeni teknolojilerin sektörü daha da dönüştürebileceğini söyledi.


New York City'deki fast food restoranlarının çalışan sayısının 2022'de ortalama 8,5 olduğunu, bu rakamın pandemiden önce 2019'da 9,23 olduğunu söyledi.

Sanal asistanlar müşteri hizmetlerinde ve kurumsal ortamlarda yaygındır, ancak uygulamalı misafirperverlikte nadirdir.

Yakın zamanda bir istisna, Percy adında bir sanal kasiyer şirketiyle ortaklık yaptıktan sonra 2022'de iş konusunda dış kaynak kullanımı iddiaları nedeniyle tepkiyle karşı karşıya kalan Kanadalı restoran markası Freshii'den geldi.


Bay Zhang, işinin farklı olduğunu söyledi. “Bu bir hizmet, biz bir araç sağlıyoruz. Bunu nasıl kullanacakları onlara kalmış” dedi restoran müşterileri için.

Sanal işçilerle ilgili viral gönderiyi yazan bir yapay zeka şirketinin kurucusu 33 yaşındaki Brett Goldstein, bazı yorumcuların modeli distopik olarak tanımladığını, diğerlerinin ise merak ettiğini söyledi.

Manhattan'ın Doğu Köyü'ndeki Sansan Tavuk'ta yönetici olan 30 yaşındaki Rosy Tang, hizmeti övdü.

“Bu, küçük işletmelerin hayatta kalmasının bir yolu” dedi ve maliyet ve alan tasarrufunun, mağazaya küçük bir kahve standı eklemesine olanak sağlayabileceğini ekledi.

Ancak pratikte modelin birçok özelliği vardır.


Queens'deki Sansan Chicken'da sanal asistan, bir muhabirin dokunmatik yüzey menüsünü kullanarak peynirsiz sandviç sipariş etmesine yardım edemedi. Asistan, muhabire, mutfağı tavuk restoranıyla paylaşan yan taraftaki Sansan Ramen'deki kişisel personelden sipariş vermesini söyledi.


Goldman Sachs'ın bir çalışanı olan 30 yaşındaki Will Jang, Çarşamba günü Jersey City'deki Yaso Kitchen'da öğle yemeği yedi ve sanal sunucusu Amber'i tamamen görmezden geldi.

Taksilerde kaydedilen videolar gibi “Reklam olduğunu düşündüm” dedi.

Soyadını vermeyen Amber bunu soğukkanlılıkla karşıladı. Üniversitede işletme okuduktan sonra bir fast food restoranında çalıştığını söyledi. Bu sanal işe üç ay önce başladı.

Çizgi film bıyıklı köftelerle süslenmiş sanal bir fonun önünde, “İlk kez evden çalışıyorum” dedi.

Evinin nerede olduğu sorulduğunda ise reddetti.

“Üzgünüm, sizinle daha fazla kişisel bilgi paylaşamam” dedi. “Siparişinizi alabilir miyim?”

Nate Schweber raporlamaya katkıda bulunmuştur.