Tüm “Üçüncü Yerler” nereye gitti?

Barbie45

New member
Starbucks “üçüncü sırada”.

Genel müdürü Brian Niccol, kahve devi satış süreçlerine maruz kaldıktan sonra Ekim ayında kazanan bir çağrıda açıkladı ve trafiği tasarruf edin.

Eylül ayında işi geri yüklemek istediğinde yaptığı bir açıklamayı tekrarladı.


Nasıl telaffuz ediliyor

/thûrd plās/

“Üçüncü Ol” terimi, 1989 adlı “The Great Good Place” adlı kitabında kentsel sosyolog Ray Oldenburg tarafından şekillendirildi. Ev ve iş dışındaki odaları ifade eder (kendi işiniz Birinci Ve ikinci Yerler) arkadaşların ve yabancıların çevrilemeyeceği – kafeler, barlar, kuaför salonları, köpek parkları ve spor salonları gibi. Bazı fikirlerde, terim takılmak için hiçbir şey satın almanız gerekmediği yerleri ifade eder.

Bay Oldenburg'un bakması dilsel bir boşluk gerçekleştirdi – kamu toplantı odalarının değeri biliniyordu, ancak bunun için bir terim yoktu. Cezası aldı ve popüler kaldı.

“Üçüncü sırada” ifadesi, son 12 ay içinde çeşitli disiplinlerde akademik ve profesyonel yayınlarda 2.500'den fazla gerçekleşti.

Columbia Business School, üçüncü taraf yerlerin ekonomik olasılıkları nasıl açabileceğine dair araştırma sonuçları yayınladı ve Forbes, sanat ve zanaat atölyeleri hakkında üçüncü sırada yazdı. Vox, “Eğer ait olmak istiyorsanız, üçüncü bir yer bulacaksınız.” Ve hafta, kayıp sanattan üçüncü sıraların ortadan kaybolmasının ortasında takılmaktan şikayet etti.

Bu dava tekrar ediyor ve pandemi kısmen suçlanıyor.

Covid kilitlenmeleri sırasında sahte olan dijital alışkanlıklar, insanların toplanma şeklini büyük ölçüde değiştirdi. 2022'de ölen Bay Oldenburg, bu yıl sanal odaların fiziksel olanların yerini alabileceği ve kahve zincirlerinin uygulama kullanıcıları üzerindeki yeni odağını eleştirebileceği fikrinin bir deneme yazdı.


Starbucks, değişimler yoluyla kendisini “üçüncü” olarak yeniden konumlandırmaya çalıştığını söylüyor, ör. B. Ücretsiz kahve yeniden doldurma ve seramik bardakların ve konforlu koltukların geri dönüşü. (Ocak ayında bir kar çağrısında, Niccol Starbucks'ın bu cephelerde “güzel bir ilerleme” yaptığını söyledi.)

Ancak Starbucks, dükkanlarına, müşterilerini asan, müşterileri asan ve banyolarını kullanan açık parmaklı bir kuralı tersine çevirir. Bir şirket sözcüsü Jaci Anderson, “Müşterilerimiz için üçüncü bir yer olmaya çalışıyoruz” dedi ve bunun “odalarımızı kullanmak isteyen insanlardan beklenenleri açıklığa kavuşturması gerektiğini” de sözlerine ekledi.

Notre Dame Üniversitesi'nde yardımcı doçent olan Gwendolyn Purifoye, Eylül ayında görsel çalışmalar dergisinde bir makalede pandeminin üçüncü sıradaki etkilerini inceledi. Covid protokolleri tarafından oluşturulan fiziksel kısıtlamalar, insanları en sevdikleri işlerden uzak tuttu ve sonuçta birçok şirketi, topluluklar için kalıcı bir kayıp olan deklanşöre götürdü.

Bir röportajda, Bayan Purifoye, hayatında en az bir sanal üçüncü sırayı öğrendiğini söyledi – pandemi sırasında başlayan ve hala katılan çevrimiçi bir yazma atölyesi. Topluluğun dijital odalarda yaratılabileceğine inanıyor.

Bununla birlikte, “Kamusal boş zaman odası toplum için çok önemlidir. Eğer toplanmazlarsa, bizi garip yapar ve gariplik korku yaratır. “