Gürcistan’da vahşi yeni bir roller coaster açılıyor

Barbie45

New member
Atlanta’nın güneyindeki ormanlık banliyölerde gizlenmiş, aile tarafından işletilen küçük bir eğlence parkı, dönme dolabı, çarpışan tekneler, tilt-a-whirl, go-kart pistleri, Scooby Swing ve vuruş kafesleri gibi mütevazı cazibe merkezleri sayesinde kalabalıkları kendine çekiyor. .

Ancak bu yıl itibariyle Fun Spot America Atlanta, ArieForce One adlı kayan yazı treninin lansmanıyla ülkenin hız treni meraklıları için bir destinasyon haline geldi.

Çelik rayları Georgia güneşinde parıldayan yemyeşil arazinin üzerinde yükseliyor. 154 metrelik teleferik tepesi ve dik ilk iniş, Highway 85’ten görülebiliyor ve yoldan geçenleri cezbediyor ve korkutuyor.


Yolculuk, son on yılda sektördeki en yenilikçilerden biri haline gelen bir hız treni üreticisi olan Rocky Mountain Construction’ın en son inşaatıdır. Şirket, en son heyecan verici sürüşleri yakalamak için ülke genelindeki tema parklarına özel geziler yapan hız treni hayranları arasında özellikle popülerdir. Rocky Mountain İnşaat’ın en son eseri, geçtiğimiz Cumartesi günü Fun Spot’u ziyaret etmemin ana sebebiydi.


Şaşırtıcı listesindeki bir diğer üretici, SeaWorld Orlando’da yeni bir stand-up lunapark treni de dahil olmak üzere cesur, yumuşak çelik sürüşlerde uzmanlaşmış bir İsviçre şirketi olan Bolliger & Mabillard. Başka bir şirket olan Intamin, fırlatma altlıkları ve aşırı yüksek ve hızlı sürüşlerle adından söz ettirdi.

Bu şirketlerin kısaltılmış adlarını duyacaksınız: Rocky Mountain Construction için “RMC”; Bolliger & Mabillard için ‘B&M’ – her yıl düzenlenen CoasterMania da dahil olmak üzere coaster hayranlarının katıldığı etkinliklerde atılır! Sandusky, Ohio’daki Cedar Point Tema Parkı’nda. Fun Spot America Atlanta gezimden bir gün önce CoasterMania altındaydım! Bu en iyi üç tasarımcının her biri tarafından inşa edilen hız trenlerine binen eğlence tutkunları.

Coastermania gibi olaylar! Benim gibi roller coaster ineklerine, benzer düşünen insanlarla harika bir yolculuğun ayrıntılarını keşfetme şansı verin. Çeşitli kıvrımlar, dönüşler ve inişler hakkında neyin harika olduğunu ifade edeceğiz, dünyanın dört bir yanındaki tema parklarında bizi neyin beklediğine dair söylentileri tartışacağız ve parklar açılmadan önce sabahın erken saatlerinde hız trenlerine binmek (ve tekrar binmek) için özel zamanımız olacak. resmen trafiğe açık.

Bu yıl, şirketin şimdiye kadar inşa ettiği en çılgın ve en iddialı roller coaster’lardan biri olan Steel Vengeance için sıraya girerken RMC hakkında çok konuştuk.


Üretici, tekerlekleri çelik raylarla çok inişli çıkışlı hale gelen eski ahşap bardak altlıklarını güçlendirmesiyle, ahşap yapının çoğunu koruyarak ve kızakları hibrit bardak altlıklarına dönüştürmesiyle tanınır.

Suanne Dedmon ile birlikte RMC’yi kuran Fred Grubb, mühendis Alan Schilke ile birlikte kendi ray markası olan I-Box rayını geliştirdi. Bu yenilik, yolculara uçakta ağırlıksızlık hissi veren yatışlı dönüşler ve geri dönüşler gibi yaratıcı numaralara izin verir.

Yakın zamanda Fun Spot’ta yer alan ArieForce One için RMC, eski bir ahşap altlığı yeniden tasarlamadı, bunun yerine onu çelik destekler kullanarak sıfırdan inşa etti. Sürüşün en çok konuşulan unsuru, sıfır-g stall’ı. Biniciler baş aşağı bir yay çizerek hareket ederler ve yaklaşık dört saniye boyunca yüzüyormuş gibi hissederler. Fun Spot’a göre, yeni altlığı ülkedeki en uzun Zero-G kabinine sahip.


ArieForce One, adını bir basın açıklamasında jet temalı trenin “babama ve onun uçma tutkusuna bir övgü” olduğunu söyleyen Fun Spot America CEO’su ve sahibi John Arie Jr.’dan almıştır. Ve oğlum, uçuyor mu? Asansörü geçtikten sonra, yolculuk nispeten kısa bir 45 saniye sürer, ancak tek bir saniye bile boşa harcanmaz.


İlk düşüşten sonra, yolculuk sözde bir Raven Truss dalışına dönüşür. Sürüşün bu bölümünde, pist sizi fırlatacak ve diğer yöne takla atacaktır. Oradan, ArieForce One, çok hızlı sondan önce sizi koltuğunuzdan fırlatacak dört hızlı yayın süresi sıçramasıyla bitirmeden önce iki namlu rulosunu birleştirmeyi başarır.

Bitkin bir sürücü arkamdan “İsa’yı gördüm ve geri döndüm” dedi.

İstasyondaki üçüncü yolculuğumdan önce, yolculuktan önce koltuğuna oturan bir kız ağlamaya başladı ve babasına inip inemeyeceklerini sordu. Tamam dedi, bu muhtemelen doğru seçimdi çünkü ArieForce One’ın şaşırtıcı bir performansı var. Yine de yedi kez bindim.

Gezilerimden birinden önce, diğer parklardan (SeaWorld Orlando’da Mako ve Silver Dollar City’de Time Traveler) trenli tişörtler giyen iki adam gördüm. Onların da benim gibi biraz kıyı turizmi yaptıklarını fark ettim.


Fun Spot’a Dallas-Fort Worth bölgesinden geldiklerini söylediler ve içlerinden biri, Brandon Cummings, kısa süre önce CoasterNotes adlı bir YouTube kanalı kurdu. İkisi de ArieForce One’dan etkilenmişti. Bay Cummings, “Kesinlikle beklediğimden çok daha agresif,” dedi, “ama başardılar.”

Peki bir RMC yaratmanın sırrı tam olarak nedir? İnsanların hız trenlerine binmek için ülkenin dört bir yanına gittiği bu şirkete ne demeli? Şirket bunu yapmaya nasıl devam ediyor? Bir video görüşmesinde, Rocky Mountain İnşaat’ın mühendislik direktörü Jake Kilcup ile şirketin tasarım stratejisi ve hedefleri hakkında konuştum. Aşağıda bu röportajdan düzenlenmiş alıntılar bulunmaktadır.


Ne kadar süredir Rocky Mountain İnşaat’tasınız?

2009 yılında şirkette işe başladım. Tasarımcı ve teknik ressam olarak çalıştım. Mimarlık diplomam var. Bu yüzden evlerden büyülenerek büyüdüm ve kendimi hız trenlerinde buldum.

Yani çok önemli bir değişim anında oradaydınız.

Şirket I-Box ray konseptini geliştirirken ve ilk siparişlerini henüz almışken içeri girdim.


I-Box rayı çelik altlıkları nasıl değiştirdi?

Eskiden, çelik lunapark trenlerinin tümü, neredeyse ağır iş borularını bükerek şekillendiren dev bir egzoz bükücü gibi, borulardan inşa ediliyordu. Ama bizim yaptığımız şey, bir çelik levha alıp palet kutusuyla çift kirişli ağ yapmak. Diğer çelik bardak altlıklarının çoğu dairesel bir yüzeyde sürerken biz düz bir yüzeyde biniyoruz.

Bu nasıl bir fark yaratır?

Çelik sacdan inşa ettiğimizde, hiçbir şeyi herhangi bir şekilde şekil değiştirecek kadar fiziksel olarak bükmeyiz. Bu ray parçalarının tamamı elle ve kelepçelerle yapılmıştır. Bu yüzden dünyadaki en yumuşak hız trenlerini yapmak gerçekten mantıklı.

Sürüşleri, sürücüyü yatay hale getiren dalgalı dönüşler ve sürücüyü baş aşağı çeviren sıfır-g ruloları gibi eğlenceli unsurları içerir. Bu fikirler nereden geliyor?


Sektörde bir tür efsane olan Alan Schilke, gezintilerimiz için tüm düzenleri yaratıyor. Ve Joe Draves onun çırağı. Her zaman bir snowboard veya kayakta belirli bir numara yaptığınızda aldığınız duyguyu nasıl yeniden yaratacağınızdan bahsediyoruz. Bu, zor ve riskli olduğu için çoğu insanın hayatlarında asla yapmayacağı bir şeydir. Ve temelde bedava bir hediye olan ama hala bu harika duyguya sahip olduğunuz bir roller coaster’da bunu nasıl yaparız?

ArieForce One’ın yanı sıra, son zamanlarda iyi bir RMC tarzı öğe örneğiniz var mı?

Pennsylvania, Hershey’de Wildcat’s Revenge adında bir araç açıyoruz. Düşen tepeyi geçtikten hemen sonra, yolculuğun ilk büyük unsuru bir ayak altı, bir snowboard hareketidir. Bir tarafa yuvarlanıyor ama sonra diğer tarafa dönüyor. Bu doğrudan ekstrem sporlardan geliyor.


ArieForce One, çok fazla güce sahip kısa bir hız trenidir. Bu gezi hakkında özellikle neyle gurur duyuyorsunuz?

İmar nedeniyle, bazı tasarım sınırlamalarımız vardı. O zamanlar işkenceydiler ama onlarsız asla bulamayacağınız yaratıcılığa yol açtılar. Fun Spot’ta bir binanın üzerinde uçan bazı unsurlar var ve altında kalmak için binanın hemen üzerinde çok agresif bir namlu yuvarlanmasını gerektiren bir tavanımız vardı. Bu yolculukta çok fazla göz şekeri var. Ama her sürüşte her zaman daha incelikli bir sürpriz ararım ve bu namlu yuvarlanması insanları ürkütür.

Burada daha önce hiç görmediğim bir unsur var. Raven Truss Dive’ı tarif edebilir misiniz?

Bir Kuzgun dönüşü aslında yarım döngüdür. Zirveye tırmanıyoruz, dönüyoruz ve sonra doğrudan dibe dalıyoruz. Neredeyse bir namlu rulosu ve bir döngünün bir kombinasyonu.


Ve hemen ardından imza sıfır-G stall var. Ülkenin en büyüğü yapmak için nasıl çalıştınız?

Amacımız stall boyunca sıfır yerçekiminde olmak olduğu için gerçekten hız düşüyor. Yani koltuğunuzda oturup kucak çubuğundan sarkmıyorsunuz. Bir astronot gibi süzülüyorsun, ulaşmak istediğin duygu bu. Bu nedenle, tipik hızımız olacağını düşündüğümüz şeyi almalı ve ardından sıfır G hızını korumak için tüm elemanı bu hızlar etrafında tasarlamalıyız. Ve 90 fitte yerle aranızda hiçbir şey yok.

Bu yolculuğun kapsamı, Fun Spot America Atlanta’daki her şeyden çok daha büyük. Bu küçük parkta bu büyük, agresif roller coaster’ı tasarlamaya nasıl karar verdiniz?

Fun Spot bize ulaştı ve şöyle dedi: “Hey, bir şeyler yapmakla ilgileniyoruz.” Dürüst olacağım, ilk düşündüğümüz şey, tamam, onlara daha küçük ölçekli bir teklifte paranın karşılığını nasıl verebiliriz? para? “Hayır, hayır, hemen dur” dediler, biz büyük bir şey istiyoruz. yapmak istiyoruz. İnsanların dikkatini çekecek bir şey arıyoruz.” Ve o anda gemideydik.

ArieForce One’daki sürücülerin yukarıdaki videosu daha yavaş kare hızında çekilmiştir.