Paynter Jacket Co. sınırlı sayıda üretilen iş paltolarıyla nasıl başarıya ulaştı?

Barbie45

New member
Birleşik Krallık'ta bir televizyon yapımcısı olan Fi Cotter Craig, bir gün Instagram'da gezinirken bir fotoğraf gözüne çarptı. Bayan Cotter Craig, “Arkadaşımı gerçekten uğruna onu öldüreceğimi düşündüğüm bir ceket giyerken gördüm” dedi. “Onu öldürmek yerine aradım ve 'Bu ceketi nereden aldın?' diye sordum.”

Amsterdam'da yaşayan ve Nike'ın pazarlama bölümünde çalışan Chloe Speed, kocasının yeni mavi iş ceketini kıskandı ve onu kendisi için çaldı. Bayan Speed, “Renk çok ikonik ve güzeldi” dedi. “Her taktığınızda bazı yerler biraz daha yumuşaklaşıyor ve üzerinize daha iyi oturuyor.”

St. Louis'de bir ilahiyat öğrencisi olan Ethan Cannon, yağmurlu bir akşam bir restoranın otoparkına girerken güvenlik tarafından durduruldu. Bay Cannon, “Yağmurda duruyor, trafiği tıkıyor” diye anımsıyor. “İlk söylediği şey 'Bu ceketi nereden aldın?' oldu.”

Üç katın da üreticisi, işlerine alışılmadık bir yaklaşım benimseyen karı-koca bir ekip olan Becky Okell ve Huw Thomas liderliğindeki küçük bir İngiliz markası olan Paynter Jacket Co.'dur.


Yılda dört kez bir sonraki adımda hangi giysiyi üreteceklerini duyuruyorlar. Bülten abonelerinizin istedikleri boyut ve renklerde sipariş vermeleri için yaklaşık bir haftaları vardır ve etiket yalnızca bu kadar çok sayıda, 1, 2, 3 vb. numaralı “partiler” halinde üretir. Paynter, abonelere seslendikten sonra her partiyi müşteriye sunar. Genellikle yaklaşık iki dakika içinde tükenen duyurulu bir teslimatla genel kamuoyuna.


Sokak giyimi markaları arasında yaygın olan “damla” modeli, genellikle talebi artırmak için kullanılıyor. Ancak 30 yaşındaki Bayan Okell ve 31 yaşındaki Bay Thomas, Londra'daki stüdyolarından görüntülü görüşme sırasında açıkladıkları gibi, israfı azaltmak amacıyla damla kullanıyorlar.

Bay Thomas, “Bu çok israfa yol açan bir sektör” dedi. “Tamam, bunu nasıl farklı yapabiliriz? Ya sadece ihtiyacımız olanı yapsaydık?”

Bayan Okell, Paynter'de diğer moda markalarının envanteri olmadığı için yaşadığı envanter yönetimi sorunlarının hiçbirinin yaşanmadığını ekledi. Etiket, sipariş ettiği paltoları yapmaya yetecek kadar kumaş sipariş ediyor; daha fazlasını değil.


2019 yılında Paynter'ı kurmadan önce Bayan Okell ve Bay Thomas kurumsal bir şekilde zaman geçirdiler. Nike'ta marka departmanında çalıştı; Galler'deki Hiut Denim Co.'da pazarlama ve ürün tasarımcısıydı. 2018'de Londra'da bir endüstri çalıştayına katıldılar ve burada Bayan Okell, o sırada yabancı olan Bay Thomas'ı bir nedenden dolayı kucaklayarak karşıladı. Birkaç hafta içinde birbirlerinden ayrılamaz hale geldiler.

Bay Thomas uzun zamandır, tipik iş ceketinden daha iyi oturan ve daha yumuşak kumaşa sahip, Fransa'dan gelen mavi bir ceket de dahil olmak üzere eski iş kıyafetleri toplamıştı. Çift, ceketin nasıl yapıldığını çözmeye başlayınca, bunun etrafında bir marka oluşturmaya karar verdiler.

Bayan Okell ve Bay Thomas dar bir stil yelpazesinde çalışıyorlar. Şu ana kadar piyasaya sürülen 16 partinin çoğu, geleneksel iş ceketlerinin yanı sıra klasik denim, gabardin kabanlar ve saha ceketlerinin varyasyonlarıydı.

İtalya, Japonya ve diğer yerlerdeki fabrikalardan kumaş seçerek başlıyorlar. Bu kumaşlardan yaptıkları ceketler, bazen de gömlekler sadeliğiyle dikkat çekiyor. Ta ki detaylara verilen önemi fark edene kadar.

Sınırlı sayıda üretilen her ceketin içinde farklı bir sanatçı tarafından tasarlanan gizli bir etiket bulunur. Ceketler ayrıca elle numaralandırılmıştır ve bakım etiketlerinde “Erken kalkın” gibi ilginç talimatlar bulunmaktadır. Nefes al. Nefes verin. Bir kase Coco Pops yiyin.” Ceketler postayla küçük bir hediyeyle birlikte geliyor; Parti #16, İtalyan yünlü kaşmir kışlık mont, özel Paynter ambalajlı Tony's şekerlemesini içeriyordu.


2024 için planlanan sürümler arasında fitilli kadife yakalı mumlu bir ahır paltosu ve ardından şirketin beşinci yıl dönümünü anmak için tasarlanan bir iş ceketi yer alıyor. Bay Thomas, “Bu, şimdiye kadar yaptığımız her iş ceketindeki tüm bilgimizi ve en sevdiğimiz detayları kristalize edecek” dedi. Bir sonraki ürün olan dört renkli kapaklı cepli fitilli kadife iş gömleğinin 10 Şubat'ta genel satışa sunulması planlanıyor. Her zamanki gibi bülten aboneleri erken sipariş erişimine sahiptir.


Moda yazarı W. David Marx'ın zeytin yeşili Paynter saha ceketi var. Ceketin yapısını açıklaması istendiğinde bir e-postada şunu yazdı: “Odak noktası uyum ve siluettir. Kötü eskiyecek hiçbir fırfır veya ayrıntı yok. Ceketler herkesin iyi görünmesi için tasarlandı.”

TV yapımcısı Bayan Cotter Craig de aynı fikirde. “Altı veya yedi Paynter ceketim var ve hiçbirini bile hayal kırıklığına uğratmadılar” dedi.

İlahiyat öğrencisi Bay Cannon, kısmen Bayan Okell ve Bay Thomas'ın zaman içinde nasıl geliştiklerini görmek için yeni ceketler almayı sevdiğini söyledi. “Kimsenin bana bir şey sattığını düşünmüyorum” dedi. “Neredeyse bir tür sanat projesinde yer alıyormuşum gibi hissediyorum.” Geçtiğimiz sonbaharda markanın “Paynter at the Pub” etkinliklerinden birine katılmak ve tasarımcılarla tanışmak için Londra'ya uçtu.


Bayan Okell ve Bay Thomas hemen hemen her şeyi kendileri yapıyorlar ve düşük giderleri, bir yün kaşmir paltoyu yaklaşık 335 dolara satabilecekleri anlamına geliyor ki bu da muhtemelen paltolarının ait olduğu lüks bir ürün için rakipsiz bir fiyat. Etiketin gömleklerinin fiyatı yaklaşık 150 dolar.


Çift, arkadaşlarından, müşterilerinden ve sektördeki meslektaşlarından Paynter'in ceket sayısını iki veya üç katına çıkarması gerektiğini sık sık duyduklarını söyledi.

Bay Thomas, “Bazı bekleme listeleri 3.000 kişiye kadar çıkıyor” dedi. “Ve 'Bununla daha fazlasını yapmalıydık' diye düşünüyorsunuz.”

Ancak o ve Bayan Okell satış kaybından endişe duymuyorlar.

Bayan Okell, “Paynter'ı kurduğumuzda ikimiz de benzer bir iş istiyorduk” dedi. “İkimiz de bağımsız olduğumuza kesinlikle ikna olmuştuk. Yatırımcı istemedik. Büyük takımları istemedik. Sürecin her aşamasında kendimiz çalışmak istedik.”

Bay Thomas, “Kıyafet yapıyoruz” dedi. “Biz moda yapmıyoruz.”