varilabi
Member
Ulaştırma yatırımlarının yüzde 64’ü demir yoluna yapılacak
Bakanlığın sürdürülebilir ekonomik nema için yetişkin katkısı olan güçlü yollarının kalan önemine istinaden, özellikle hızlı tren işletmeciliğine yönelik yatırımları gelecek yıl bile sürme edecek.
Demir yolu yatırımları kapsamında, planlanan hızlı ve konvansiyonel güçlü yolu projelerinin hayata geçirilmesi, mevcut yolların, vasıta filosunun, gar ve istasyonların modernizasyonu, vasıta yaşı ortalamasının düşürülmesi, elektrikli ve hibrit vasıta sayılarının artırılması sağlanacak.
Bakanlığın yatırım gerçekleşmelerinde güçlü yolu sektörünün 2013 yılındaki payı yüzde 33 iken yerde oran Eylül 2022’dahi yıllık yüzde 52’ye ulaştı. 2023 yılı yatırımlarında güçlü yolu sektör payının yüzde 64 olması hedefleniyor.
Hızlı tren hatlarının artırılmasına paralel olarak elektrikli tren setleri ve hızlı tren setlerinin üretimine ağırbaşlılık verilecek, çevreye hassas ve emisyon azaltıcı projelerin hayata geçirilmesi sağlanacak.
Ankara-Sivas YHT’dahi yüzde 99,67 fiziki ilerleme sağlandı
Bu kapsamda, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı’ndaki icraat sürme ederken, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakanlığın bütçe görüşmelerinde hattın su çalışmalarında yüzde 99,67 fiziki ilerleme sağlandığını belirtmişti. 393 kilometre uzunluğunda ve 27,4 milyar lira tutarındaki hızlı tren hattında sinyalizasyon yazılım, test ve devreye alınmasına yönelik icraat sürme ediyor. Proje, 2023 yılı nisan ayında tamamlandığında seyahat süresinin 12 saatten 2 saate düşmesi hedefleniyor.
Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir Hızlı Tren Projesi’nin ise mevcut su yapım çalışmaları TCDD Genel Müdürlüğünce sürme ederken, yerde yılın şubat ayında yer teslimi yapıldı, eylül ayında bile Banaz-Salihli-Menemen ve Polatlı-Banaz kesimleri için kontrollük, müşavirlik ve müşavirlik ihaleleri için ön yeterlilik teklifleri toplandı. Değerlendirme süreci sürme fail proje, Orta Anadolu’yu Ege ile bağlayacak, ulusal güçlü yolu ağının entegrasyonuna bile katkı sunacak. Ankara-İzmir Hızlı Demir Yolu Hattı’nın 2025 yılında tamamlanması, mevcut merkezde 14 saat olan Ankara-İzmir arası 824 kilometrelik mesafenin 3,5 saate inmesi planlanıyor.
Bir ucu Avrupa’ya uzanan 229 kilometre uzunluğunda ve 20,5 milyar lira tutarındaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule (153 kilometre) kesimi için dahi yapım çalışmaları sürerken, hatta ilişkin kontrollük, müşavirlik ve mühendislik hizmetleri için yeniden ihale gerçekleştirilecek. Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule kesimi ile Karaman Ulukışla Hızlı Tren Hattı’nın 2024 yılı sonunda tamamlanması öngörülüyor.
Konya, Karaman ve Kayseri’takt gelen yüklerin Mersin Limanı’na henüz hızlı aktarılması için planlanan toplam 419 kilometrelik hızlı tren projesinin 102 kilometrelik Konya-Karaman kesimi 8 Ocak’ta hızlı tren işletmeciliğine açıldı. 241 kilometre güzergah uzunluğuna sahip Karaman-Niğde (Ulukışla)-Mersin (Yenice) etabının 135 kilometrelik Karaman-Ulukışla kesiminde su, üstyapı işleri ise sürme ediyor.
Adana-Mersin arasındaki 3. ve 4. hat kalan su işleri ile Adana-Mersin arası 1. ve 2. hattın rehabilitasyonu ile Çukurova Havalimanı angajmanlı karışma olmak üzere Mersin Adana-Gaziantep Hızlı Tren Hattı’nın üstyapı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon yapımı işleri ihalesiyle ilgili firma ile sözleşme imzalanarak, mart ayında yer teslimi yapıldı. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Hattı’nın 2025 yılında tamamlanması planlanıyor.
242 kilometre uzunluğundaki Sivas-Erzincan Demir Yolu Hattı’nın yapımı bile 2 kesim halinde sürdürülüyor. Bu kapsamda, 74 kilometrelik zaman kesim (Sivas-Zara) sözleşmesi yapılırken inşaat çalışmaları sürme ediyor. 168 kilometrelik Zara-Erzincan kesimin projeleri dahi hazırlandı.
Bursa-Gölbaşı-Yenişehir Hızlı Tren Hattı’nda inşaat çalışmaları sürüyor
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’na irtibatlı olarak 201 kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattının Bursa-Gölbaşı-Yenişehir (56 kilometre) kesiminde su yapım çalışmaları sürme ederken, 95 kilometrelik Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimi su işleriyle üstyapı ve EST yapım işlerinin ihalesi gerçekleştirildi, sözleşme imzalandı. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından 1,1 euro bedelinde kredi efektif hale getirilirken, geçen yıl kasım ayında yer teslimi yapılarak işe başlandı. Hatta ilişkin Eylül 2022 tarihinde Müşavirlik ve Danışmanlık ihalesi ve Proje Uygulama Birimi (PUB) ihalesi için ön yeterlilik teklifleri toplandı, kıymetlendirme süreci sürme ediyor. Hattın 2024 yılında tamamlanması hedefleniyor.
Gebze – Sabiha Gökçen – Yavuz Sultan Selim Köprüsü- İstanbul Havalimanı- (Çatalca Bağlantısı karışma) Hızlı Demir Yolu Projesi kapsamında bile 120 kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattının maliyeti 4 milyar euro olarak belirlenirken, Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı ve Çatalca kesimindeki proje çalışmaları tamamlandı. Proje Altyapı Genel Müdürlüğünce hariç finansman sağlanarak yapılacak proje için Hazine ve Maliye Bakanlığından hariç finansmanlı ihale yetkisi makbuz, ihale hazırlıkları sürme ediyor.
Ayrıca 142 kilometre uzunluğuna sahip Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi için dahi 10,1 milyar liralık proje tutarı belirlendi. Aralık 2021 tarihinde gerçekleşen ihale sonrası proje sözleşmesi yerde yılın başında imzalandı.
Bunlarla beraberce 192 kilometrelik Aksaray – Ulukışla – Yenice Hızlı Tren Hattı Projesi’nin ihalesi dahi geçen yıl yapılarak sözleşmesi imzalanmıştı.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Bakanlığın sürdürülebilir ekonomik nema için yetişkin katkısı olan güçlü yollarının kalan önemine istinaden, özellikle hızlı tren işletmeciliğine yönelik yatırımları gelecek yıl bile sürme edecek.
Demir yolu yatırımları kapsamında, planlanan hızlı ve konvansiyonel güçlü yolu projelerinin hayata geçirilmesi, mevcut yolların, vasıta filosunun, gar ve istasyonların modernizasyonu, vasıta yaşı ortalamasının düşürülmesi, elektrikli ve hibrit vasıta sayılarının artırılması sağlanacak.
Bakanlığın yatırım gerçekleşmelerinde güçlü yolu sektörünün 2013 yılındaki payı yüzde 33 iken yerde oran Eylül 2022’dahi yıllık yüzde 52’ye ulaştı. 2023 yılı yatırımlarında güçlü yolu sektör payının yüzde 64 olması hedefleniyor.
Hızlı tren hatlarının artırılmasına paralel olarak elektrikli tren setleri ve hızlı tren setlerinin üretimine ağırbaşlılık verilecek, çevreye hassas ve emisyon azaltıcı projelerin hayata geçirilmesi sağlanacak.
Ankara-Sivas YHT’dahi yüzde 99,67 fiziki ilerleme sağlandı
Bu kapsamda, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı’ndaki icraat sürme ederken, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakanlığın bütçe görüşmelerinde hattın su çalışmalarında yüzde 99,67 fiziki ilerleme sağlandığını belirtmişti. 393 kilometre uzunluğunda ve 27,4 milyar lira tutarındaki hızlı tren hattında sinyalizasyon yazılım, test ve devreye alınmasına yönelik icraat sürme ediyor. Proje, 2023 yılı nisan ayında tamamlandığında seyahat süresinin 12 saatten 2 saate düşmesi hedefleniyor.
Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir Hızlı Tren Projesi’nin ise mevcut su yapım çalışmaları TCDD Genel Müdürlüğünce sürme ederken, yerde yılın şubat ayında yer teslimi yapıldı, eylül ayında bile Banaz-Salihli-Menemen ve Polatlı-Banaz kesimleri için kontrollük, müşavirlik ve müşavirlik ihaleleri için ön yeterlilik teklifleri toplandı. Değerlendirme süreci sürme fail proje, Orta Anadolu’yu Ege ile bağlayacak, ulusal güçlü yolu ağının entegrasyonuna bile katkı sunacak. Ankara-İzmir Hızlı Demir Yolu Hattı’nın 2025 yılında tamamlanması, mevcut merkezde 14 saat olan Ankara-İzmir arası 824 kilometrelik mesafenin 3,5 saate inmesi planlanıyor.
Bir ucu Avrupa’ya uzanan 229 kilometre uzunluğunda ve 20,5 milyar lira tutarındaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule (153 kilometre) kesimi için dahi yapım çalışmaları sürerken, hatta ilişkin kontrollük, müşavirlik ve mühendislik hizmetleri için yeniden ihale gerçekleştirilecek. Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule kesimi ile Karaman Ulukışla Hızlı Tren Hattı’nın 2024 yılı sonunda tamamlanması öngörülüyor.
Konya, Karaman ve Kayseri’takt gelen yüklerin Mersin Limanı’na henüz hızlı aktarılması için planlanan toplam 419 kilometrelik hızlı tren projesinin 102 kilometrelik Konya-Karaman kesimi 8 Ocak’ta hızlı tren işletmeciliğine açıldı. 241 kilometre güzergah uzunluğuna sahip Karaman-Niğde (Ulukışla)-Mersin (Yenice) etabının 135 kilometrelik Karaman-Ulukışla kesiminde su, üstyapı işleri ise sürme ediyor.
Adana-Mersin arasındaki 3. ve 4. hat kalan su işleri ile Adana-Mersin arası 1. ve 2. hattın rehabilitasyonu ile Çukurova Havalimanı angajmanlı karışma olmak üzere Mersin Adana-Gaziantep Hızlı Tren Hattı’nın üstyapı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon yapımı işleri ihalesiyle ilgili firma ile sözleşme imzalanarak, mart ayında yer teslimi yapıldı. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Hattı’nın 2025 yılında tamamlanması planlanıyor.
242 kilometre uzunluğundaki Sivas-Erzincan Demir Yolu Hattı’nın yapımı bile 2 kesim halinde sürdürülüyor. Bu kapsamda, 74 kilometrelik zaman kesim (Sivas-Zara) sözleşmesi yapılırken inşaat çalışmaları sürme ediyor. 168 kilometrelik Zara-Erzincan kesimin projeleri dahi hazırlandı.
Bursa-Gölbaşı-Yenişehir Hızlı Tren Hattı’nda inşaat çalışmaları sürüyor
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’na irtibatlı olarak 201 kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattının Bursa-Gölbaşı-Yenişehir (56 kilometre) kesiminde su yapım çalışmaları sürme ederken, 95 kilometrelik Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimi su işleriyle üstyapı ve EST yapım işlerinin ihalesi gerçekleştirildi, sözleşme imzalandı. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından 1,1 euro bedelinde kredi efektif hale getirilirken, geçen yıl kasım ayında yer teslimi yapılarak işe başlandı. Hatta ilişkin Eylül 2022 tarihinde Müşavirlik ve Danışmanlık ihalesi ve Proje Uygulama Birimi (PUB) ihalesi için ön yeterlilik teklifleri toplandı, kıymetlendirme süreci sürme ediyor. Hattın 2024 yılında tamamlanması hedefleniyor.
Gebze – Sabiha Gökçen – Yavuz Sultan Selim Köprüsü- İstanbul Havalimanı- (Çatalca Bağlantısı karışma) Hızlı Demir Yolu Projesi kapsamında bile 120 kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattının maliyeti 4 milyar euro olarak belirlenirken, Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı ve Çatalca kesimindeki proje çalışmaları tamamlandı. Proje Altyapı Genel Müdürlüğünce hariç finansman sağlanarak yapılacak proje için Hazine ve Maliye Bakanlığından hariç finansmanlı ihale yetkisi makbuz, ihale hazırlıkları sürme ediyor.
Ayrıca 142 kilometre uzunluğuna sahip Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Projesi için dahi 10,1 milyar liralık proje tutarı belirlendi. Aralık 2021 tarihinde gerçekleşen ihale sonrası proje sözleşmesi yerde yılın başında imzalandı.
Bunlarla beraberce 192 kilometrelik Aksaray – Ulukışla – Yenice Hızlı Tren Hattı Projesi’nin ihalesi dahi geçen yıl yapılarak sözleşmesi imzalanmıştı.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.